tirsdag 3. mai 2016

Drømmer om rosa - blommig fredag


Noen rosa skjønnheter som har bodd i hjemme hos meg .  Mange har gått over til blomsterhimmelen av ulike årsaker , mens andre holder koken år etter år.

Pelargoniaene har scenen. Og hos blandrosorochbladloss finnes mer rosa drømmer

Peppermint star en av mine absolutte pelargonia favoritter.  Ferdig snakket :)


























Dette er en annen stjernepelargonia , jeg er litt svak for stjernene rett og slett.  Denne har jeg ikke noe navn på , men den har lime bladverk med røde tegninger.  Oppsiktsvekkende rosa blomst.










































Dette er også en skikkelig artig zonale pelargonia uten navn hos meg.  Utrolig flotte blomster i mange rosatoner.



Dette tror jeg er Dronning Ingrid - den er tåler ganske mye og lever den dag i dag.  Om det ikke er D.I så synes jeg uansett den er en flott pelargonia.











5 kommentarer:

  1. Hei Anne Karin. Her var det skikkelig mye fint :-)
    Jeg må inrømme jeg bare har kjøpt pelargonier som stort sett er til salgs i de fleste butikker. Jeg har ikke helt fått dreisen på å overvintre dem og er nok litt redd for å få enda en plantedille... ;-) Men forstår godt du falt for samtlige av de eksemplarene du viser ovenfor.
    Ha en fortsatt fin dag
    Stein

    SvarSlett
  2. Hei! Dette er mine rosa drømmer også. Pelargonia har så fantastisk mange vakre varianter. Nydelige planter du har.
    Nå går vi fine dager i møte. Deilig. Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  3. Nydelig med pelargonia sammen med klematisen. Ønsker deg fine maidager i haven!

    SvarSlett
  4. Ja, nå kan vi begynne å drømme om pelargoniablomstring :-)
    Fine planter !
    Nå blir det godt med varmere dager.
    Eirin

    SvarSlett
  5. Flotte rosa drømmer!
    Så hyggelig du likte innlegget om urter...det er jo så deilig til all mat:)
    Nyt vårdagene:)

    SvarSlett

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Juni er her

Duftende syrin har tatt over etter liljekonvallen.  Berberisen konkurrerer litt på baksiden om å ha mest duft.  Det er sommer... Og fo...