søndag 8. juni 2014

En liten skogshage oppdatering



Hagen i skogen får lite oppmerksomhet det meste av tiden og må klare seg selv.  Denne vinteren har vært spesielt tøff. Det kom mye snø, og buskene har fått seg noen alvorlige knekk.  Syrinene har plutselig bare halv størrelse, men de skyter heldigvis nye skudd og blir nok tettere med tiden enn noen gang.

Året før var det en spesielt lang og kald vinter og den reduserte noen av rosene kraftig og i år er det noen vi ikke ser igjen.  

Det er heldigvis alltid noe å glede seg over.  Duppesoleiene fra hagen til mamma koser seg og blir stadig flottere.  Blomsterengen er ganske fin nå. 

Alpeklematisen skuffer heller ikke. Og den siste narcissen i blomst fikk jeg også se, det er en Salome.  

Ha en deilg søndag.  



4 kommentarer:

  1. Salome er nydelig! Det ble mye snøbrekk her også, for det var mye som ble skadet. Det må være hyggelig å ha to hager å følge med på :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja , det er jo litt enklere hageliv i skogen, men jeg koser meg stort når jeg kan pusle i hagen.

      Slett
  2. Flotte planter i skogshagen, men det var nå huset jeg bet meg merke i - så flott! Er det feriehuset ditt? Masse historie i det bygget - sånn liker jeg! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, det er feriehuset ja. Historie, vel huset som står der nå er vel 8 år gammelt, men det ble bygget på den gamle grunnmuren og gjenoppført som sveitserhus med bygningsdetaljer som hører med. Huset som var der , hadde fått forfalt de siste 30 årene med åpne vinduer og taklekkasjer og var dermed pill-råttent. Derfor ingen rehabilitering , men nybygg og kopierte detaljer på fasaden.

      Slett

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Juni er her

Duftende syrin har tatt over etter liljekonvallen.  Berberisen konkurrerer litt på baksiden om å ha mest duft.  Det er sommer... Og fo...