mandag 26. mai 2014

Noe for grushagen min?


A-Garden-for-First-Touch-at-St-George var den showhagen som kanskje gav den nyttigste inspirasjonen til Eplehagen.


Jeg har en bratt skråning med mye grus og enten sol eller tørr skygge.  Altså et ikke helt lett utgangspunkt for en hage.


I denne showhagen liker jeg godt at de har brukt stålprofiler som ´trappetrinn´og at steinbedsplanter henger utenfor mens høyere stauder er i bakkant.

Så kan man jo virkelig drømme om en liten bekk og grunn dam i hagen - det var kjempelekkert.

6 kommentarer:

  1. Ååå...dette var flott!...så fint med de stålkantene på trappen!
    Ønsker en fin kveld:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg likte det også, lurer bare på om det blir ¨farlige¨snublekanter av de. Må forske litt mer. Jeg likte også et formene bølget seg over skråningen.

      Slett
  2. Gleder meg til reportasjen om hvordan du nruker all denne inspirasjonen i Eplehagen :) Ser flott ut ja, ekstra artig med sånne visningshager hvis man plukker opp ideer. Kos deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kan hende du må vente i noen år på den, Bille, men den som venter på noe godt ikke forgjeves , sies det :)

      Slett

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Juni er her

Duftende syrin har tatt over etter liljekonvallen.  Berberisen konkurrerer litt på baksiden om å ha mest duft.  Det er sommer... Og fo...