fredag 23. mai 2014

Chelsea Flower Show 2014

For en deilig hagefest!  Hodet er egentlig fortsatt litt fullt av inntrykk , men her er en liten smakebit på noe som falt i smak hos meg på denne festen.

Det er flere stiler som er presentert , men siden jeg drømmer om en cottage garden så ble det nok det mitt kameraøye tok flest bilder av.  Note to self er å kjøpe ett ekstra batteri til kameraet, for når det er slått på i mange timer så går det til slutt tomt for strøm...

Mørke røde nyanser synes å være hot hot hot, men også pasteller pluss blått var det mye av.  Revebjeller, lupiner og akeleier syntes jeg det var i nesten i hver eneste hage, og jeg liker de jo godt så det er ikke noe minus.  Faktisk så likte jeg de hvite og de aprikosfargede revebjellene så godt at jeg handlet de hos to forkjellige leverandører... Hvis ikke min hage bugner av hvite og aprikosfargede revebjeller om et par år , så er det ikke at jeg ikke har prøvd...

Ellers så er det masse folk og mange som skal ha akkurat sitt blinkskudd med hjem fra CFS , så det er lurt å smøre med litt ekstra tålmodighet når man skal dit.  Jeg ønsker meg gjerne tilbake iallefall.


5 kommentarer:

  1. Åhhh, der skulle jeg gjerne vært=) Skjønner godt at kameraet ble tomt for strøm! Gooood helg til deg=) Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, følte meg helt dust når kameraet ladet ut - men strengt tatt så hadde jeg vel fått nok selv også innen da.

      Slett
  2. Hei! Har vert der selv for to år siden..et paradis for blomsterelskere! Vidunderlige bilder her. Ønsker også meg selv tilbake en gang..:-) God helg. Hilsen Eli på trivelitravel.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja dette var min andre tur på CFS - jeg var der også i 2010, men det var før hageinteressen hadde gjort at vi kjløpte hus med gammel hage og siden har interessen min bare økt.

      Slett
  3. So much beauty, Anne! The flora is so different compared to a desert. xoxo

    SvarSlett

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Juni er her

Duftende syrin har tatt over etter liljekonvallen.  Berberisen konkurrerer litt på baksiden om å ha mest duft.  Det er sommer... Og fo...