torsdag 15. oktober 2009

Høst i England

Oppdateringer fra denne kanten er sjelden vare, men her kommer iallefall et innlegg om høsten her.

De sier det er veldig tørt i Sør-England, og jeg tror dem. Det har stort sett vært fint vær siden vi kom tilbake i midten av August. Ungene gikk til skolen i shorts ut september, men det er det slutt med nå. Det er blitt kaldt om natten, så morgenene er friske. Trærne har fått på litt høstfarger, og løvet begynner å falle.

Jeg har fått plantet masse vårløk og gleder meg til de kommer fram. Det er en litt kjedelig jobb å få de ned i jorda, men det er så herlig når de kommer opp som flotte planter. Jeg har fortsatt en boks med løk igjen å plante, men det var så vanskelig å bestemme plassen til dem at de må komme en annen dag.

Stemorsblomst er en vinterplante her. Så nå har jeg fått et lite fargehint her og der i pottene utenfor huset. Noen Cyclamen har fått plass i pottene også.

Det kommer også opp stadig noen ukjente planter her og der i hagen. Noe er ugress , sier gartneren, men ugresset kan være ganske fint å se på. Pyntegress er plantet i hagen min her, og da snakker vi om ugress. Det har tatt over det ene hjørnet og det skal bort. Jeg må finne en koselig liten busk å ha i kroken der ugresset - nei, altså pyntegresset regjerer.

Det er altså stadig noen prosjekter som skal gjøres utenfor i hagen. Et annet arbeids som gjenstår er å fjerne ett av trærne gått til trehimmelen pga tørken. Det er synd.

Nå tar jeg meg en tur ut i hagen og nyter den fine solen. Takk for at du leste bloggen min, og velkommen tilbake.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Juni er her

Duftende syrin har tatt over etter liljekonvallen.  Berberisen konkurrerer litt på baksiden om å ha mest duft.  Det er sommer... Og fo...